Wat ons anders maakt dan andere inkoopoptimalisatietrajecten
De inkoopspecialist van Accezz staat met opgestroopte mouwen naast je team en trekt als bondgenoot met jou op. Tijdens onze samenwerking combineren we strategie met resultaat, data met mensenwerk en analyse met actie. We komen met een aanpak die vaak vanaf maand vier al concrete besparingen oplevert. En dat doen we onafhankelijk: zonder deals met leveranciers, maar met gebruik van ons uitgebreide netwerk, altijd in het belang van jouw organisatie. Met ervaring uit meer dan vijftig inkoopprojecten weten we wat werkt. Inkoop is geen bijzaak. Het is een partnerschap.
Accezz-inkoopproject in 4 stappen
- Quickscan en spendanalyse
We starten met een grondige analyse van bestedingen, contracten en processen. Zo krijgen we inzicht in waar je nu staat en waar je kansen laat liggen. - Kansen in kaart en businesscase
Samen identificeren we de grootste verbetermogelijkheden. Je ontvangt een heldere businesscase met inzicht in besparingspotentieel, risico’s en vervolgstappen. - Implementatie van de inkoopstrategie
We (her)onderhandelen contracten, bundelen volumes, sluiten nieuwe raamovereenkomsten en selecteren strategische leveranciers. Dat levert betere condities en meer grip op. - Borging en kennisoverdracht
We richten processen en systemen in, zorgen dat afspraken worden nageleefd en dragen kennis over aan jouw team.
Klaar voor de eerste stap?
We starten graag met een vrijblijvende quickscan. In 45 minuten bespreken we jouw uitdagingen en maken we samen een plan. Na afloop weet je waar je kansen liggen, wat je besparingspotentieel is en wat een concreet vervolgtraject oplevert. Plan hieronder een afspraak.